Пошук по сайту

Алгебра  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок алгебри. Вчитель математики Червонопартизанської гімназії, Луганської обл

Урок алгебри. Вчитель математики Червонопартизанської гімназії, Луганської обл





7 клас. Урок алгебри.

Вчитель математики Червонопартизанської гімназії, Луганської обл.,

Вавілова В.С., вчитель вищо\ категорії

Тема. Система лінійних рівнянь з двома змінними та її розв’язок. Розв’язування систем
лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом.

Мета:

      • формувати поняття: система рівнянь з двома змінними, розв’язки системи.

      • знайомство з графічним способом розв’язування систем лінійних рівнянь;

      • сприяти розвитку колективної праці, активізуючи взаємодію між дітьми;

      • розвивати прийоми дослідницької праці;

      • сприяти розвитку зацікавленості математикою.



Тип уроку: урок засвоєння нових знань та умінь.

Хід уроку

Мета завдання

Завдання

Час




Включення класу в роботу.

Повторення вивченого матеріалу.

Актуалізація опорних знань

Порівнювати свої знання та знання однокласників


Формувати впевненість , що кожна математична дія є відображення реального життя

Формувати вміння моделювати.

Вчити працювати разом

Формувати поняття система рівнянь
Постановка задачі на урок учнями.

Показати многозначність

Постановка мети уроку

Розвивати прийоми дослідницької праці

Вміння робити висновки

Розвиток алгоритмічного мислення
Формувати вміння розв’язувати системи рівнянь

Усвідомити, що математика професійно значущий предмет

Розвивати критичність мислення

Рефлексія учнівських дій
Формувати вміння застосовувати властивості лінійних функцій

І Усна розминка

За допомогою сигнальних карток відповісти на питання ( так чи ні)

Ч
-5
и вірно, що
1)на рисунку графік функції у =х+5

2)значення функції у=2х-5 в точці х=3 дорівнює 1.

3)значення виразу 43:22 =8.
4)корінь рівняння дорівнює -.
5) 4=8.

6)а2-12ав +36в2 = (а-6в)2

7) рівняння виду ах+ву =с називається лінійним рівнянням з п’ятью змінними.

8) Вам подобається займатися математикою.

ІІ Мотивація навчання
На попередньому уроці ми розв’язали задачу « Учень задумав два числа та сказав, що їх сума дорівнює 10. Які числа задумав учень? » Переклавши її на математичну мову як рівняння х+у =10, з’ясували , що задача ,як і рівняння має багато розв’язків. Всі ці розв’язки є координати точок, що належать графіку х+у =10. Зрозумівши, що задача має багато розв’язків, учень змінив умову задачію. І тепер вона має таку умову: « Учень задумав два числа та сказав, що їх сума дорівнює 10, а їх різниця дорівнює 4. Які числа задумав учень? » Як би ви запропонували розв’язати задачу з такою умовою.
(Очікувана відповідь:скласти два рівняння х+у =10 та х-у =4, побудувати графіки, точка перетинку буде розв’язком рівняння)

Графічне розв’язання задачі

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1)І так щоб розв’язати задачу нам треба знайти спільний розв’язок обох рівнянь. В цьому випадку кажуть що рівняння утворюють систему рівнянь з двома змінними. Записують систему рівнянь, об’єднуючи їх фігурною дужкою:

Спробуйте вгадати , що ми з вами сьогодні будемо вивчати.

(Очікувана відповідь:Системи лінійних рівнянь з двома змінними)

Поняття системи існує в багатьох науках .Історики кажуть про державну систему, політики про виборчу систему, біологи про серцево- судинну систему, фізики про систему СІ, хіміки про періодичну систему Мінделєїва.

Як математики ми будемо вивчати систему рівнянь з двома змінними , сьогодні ми спробуємо з’ясувати як пов’язані коефіцієнти рівнянь системи та кількість розв’язків системи.

Вводиться означення системи.(Для систем назвати коефіцієнти та за коефіцієнтами скласти системи)

2)Виконання лабораторної роботи (Додаток№1)

3)Підбиття підсумків лабораторної роботи у вигляді складання блок-схеми (додаток №1)
4) Використовуючи блок-схему розв’язати систему рівнянь

1) 2) 3)

.

5)Перевірити свої розв’язки за допомогою комп’ютерної програми

6) Використовуючи блок-схему скласти системи рівнянь які мають різну кількість розв’язків .

7)Інформувати учнів про використання систем рівнянь спеціалістами різних професій



Інженер-електрик буде стверджувати , що перед нами рівняння напруги або токів в електричній ланцюгу.

Інженер-механік упевнений, що це рівняння рівноваги сіл для системи важелів або пружин.

Інженер-будівник повідомить, що має справу з рівнянням и, що сполучають сили та деформації в будівельній конструкції.

Інженер – плановик заявить, що це рівняння для розрахунку завантаження верстаків.

Математик дасть загальну відповідь: « Це система лінійних рівнянь з двома невідомими. Но що вона виражає, сказати не можу.» (Додаток 4)


8)Використовуючи систему «довести», що 4=8

Візьмемо систему рівнянь

Підставимо значення х =2-0,5у в перше рівняння системи

матиме 2(2-0,5у) +у =8,

розкриємо дужки 4-у+у=8, маємо 4=8. Де помилка?

(Помножимо друге рівняння системи на 2, отримаємо систему



Тепер бачимо що система не має розв’язків.

9) Підбит)тя підсумків уроку за діагностичною картою кожний учень визначає чому навчився на уроці. (Додаток №2)
10) Домашнє завдання

Скласти три системи, що мають різну кількість розв’язків.


3 хв

5 хв

6хв.

10хв
5хв


5хв
Якщо буде час

3хв


3хв


2хв

3хв







поділитися в соціальних мережах


Схожі:

Додатки Список використаної літератури
Павлова І. Ф., вчитель – методист Новобузької гімназії, призер Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2010»

Урок алгебри в 7 класі. Тема: «Цілі вирази. Тотожності.»
Плохута Ніна Іванівна, вчитель математики Новожиттівського нвк чорнобаївського району Черкаської області

Урок алгебри в 8 класі удовиченко В. М. Вчитель математики
Тема. Раціональні числа, ірраціональні числа, дійсні числа. Числові множини. Етапи розвитку числа

Урок алгебри в 6-б класі Бродівської гімназії ім. І. Труша Тема уроку:...
Розвивати графічні навички учнів, логічне та аналітичне мислення, математичну мову учнів, вміння обґрунтовувати відповідну дію. Формувати...

Кислюк О. О. вчителі математики
В. М. Кикоть, вчитель-методист, вчитель вищої категорії, вчитель математики нвк №3 м. Шепетівки

Презентація маловисківської гімназії маловисківської районної ради...
Традиції – це цілий комплекс заходів, що дозволяє розкрити неповторну індивідуальність кожної дитини; це моральні засади колективу...

Урок-тренінг з алгебри в 8 класі (2год) На тему: Вчитель: Шаманська. В. Н
Мета: Сприяти знайомству учнів з поняттям квадратного рівняння та його елементів, неповних квадратних рівнянь та організувати діяльність...

Н. П. Мілюкова зош №1 м. Мелітополь, Запорізька обл
Добрий день! Сьогодні ми починаємо урок з віртуальної подорожі, задійте свою уяву, спробуємо опинитись у атмосфері яку передають...

Конспект уроку алгебри у 9 класі Розв’язування систем рівнянь другого...
Тема: Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними (перший урок з теми)

Урок алгебри у 10 класі 2015 Коваленко Н. М. вчитель математики,...
Мета: навчальна: формування математичних компетентностей: записувати та обґрунтовувати формули перетворення суми та різниці тригонометричних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




a.ocvita.com.ua
Головна сторінка